• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61730
+
-

تجهیزات بازی پارک‌ها  استاندارد نیستند

مدیرکل استاندارد زنجان: شهرداری‌های استان تاکنون موفق به اخذ مجوز یا گواهی استاندارد  تجهیزات زمین بازی در پارک‌ها نشده‌اند

شهری
تجهیزات بازی پارک‌ها  استاندارد نیستند


مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: هیچ‌یک از تجهیزات موجود در زمین بازی پارک‌ها گواهی دوره‌ای استاندارد را دریافت نکرده‌اند. داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرداری‌ها تاکنون موفق به اخذ مجوز و یا گواهی استاندارد تجهیزات زمین بازی موجود در پارک‌ها نشده‌اند. 

وی با بیان این‌که بیشترین تجهیزات موجود در زمین بازی پارک‌ها شامل تاب، سرسره، الاکلنگ، چرخ و فلک ساده و غیره است، افزود: متاسفانه علی‌رغم اقداماتی که انجام ‌شده است، هیچ‌یک از تجهیزات موجود در زمین بازی پارک‌ها گواهی دوره‌ای استاندارد را دریافت نکرده‌اند ولی برخی تجهیزات با ریسک خطر بالا جمع‌آوری شده است. 

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به تجهیزات شهربازی موجود در اماکن تفریحی توضیح داد: در حال حاضر تجهیزات شهربازی‌‌‌ها غالبا استاندارد بوده و یا در حال استانداردسازی هستند و اگر این مهم اتفاق نیفتد امکان پلمب تجهیزات شهربازی موجود در اماکن عمومی وجود دارد. اکثر تجهیزات موجود در شهربازی‌ها وسایل سنگین و نیمه‌سنگین هستند و نظارت بر بخش خصوصی راحت‌تر است. 

کارگرزاده تصریح کرد: تاکنون ۱۴۸ مورد از تجهیزات شهربازی مجوز و گواهی اعتبار دریافت کرده‌اند و تجهیزاتی که گواهی استاندارد را دریافت کنند باید به‌طور دوره‌ای مورد بازرسی قرار گیرند. همچنین سال گذشته بیش از ۵۶۰ مورد تجهیز زمین ‌بازی پارک‌ها جمع‌آوری شده و میزان این تجهیزات پرخطر ‌کاهش یافته است. 

وی درباره حادثه منجر به فوت رخ داده در استان به دلیل تجهیزات زمین ‌بازی ناایمن و غیراستاندارد، گفت: بارها در مورد استانداردسازی و ایمن‌سازی این تجهیزات با شهرداری‌ها مکاتبه کرده‌ایم. مسئولیت اتفاق‌هایی که در این بخش رخ می‌دهد برعهده بهره‌بردار است و باید توجه داشت تا زمانی که این تجهیزات ایمن‌سازی نشود و گواهی استاندارد دریافت نکند همچنان ناایمن است و ریسک خطر بالایی دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید